GLUCOSAMİN CHONDROİTİN MSM NEDİR NE İŞE YARAR

glucosamin chondroitin msm
Glukosamin ve Kondroitin (Glucosamine & Chondroitin); yeni bir kıkırdak koruyucu doğal formülasyondur. Glukosamin ve kondroitin vücudumuzdaki bağ dokularının iki temel yapı taşı olup, eklemlerimizin vazgeçilmez elemanlarıdır. İçindeki bileşiklerin osteoartrit (Artroz; Dejeneratif eklem hastalığı-kireçlenme) etkilerini azalttığı ve kıkırdak yapısını güçlendirdiğiçeşitli çalışmalarla gösterilmiştir.
Glukosamin (Glucosamine Sulfate); çeşitli formlarda kullanıma hazır bir ek gıdadır. Molekül yapısı basittir. En yaygın formları; glukosamin sülfat (glucosamine sulfate), glukosamin hidroklorid (glucosamine hydrochloride) ve N-Asetil-Glukosamin (N-acetyl-glucosamine: NAG) dir. Glukosamin sülfat (GS) formuosteoartrit (kireçlenme) (OA) için üzerinde en çok klinik araştırma yapılan ve OA için faydalı etkisi kanıtlanan tek formdur. Bu nedenle OA tedevisi için tercih edilen form da bu formdur. Glukosamin, kıkırdaklarda bulunan ve glikosaminoglikon’ lar (glycosaminoglycans-GAG) olarak bilinen özel moleküllerin üretiminde vücudumuzun gereksinim duyduğu bir maddedir. Günlük yiyeceklerimizde önemli miktarda bulunmaz. Bu yüzden ek gıda olarak karides ve istiridye gibi kabuklu deniz ürünlerinin kabuklarından üretilir. Glukosamin Sülfat (GS), sodyum klorür (NaCl) ve potasyum klorür (KCl) olrak bilinen iki mineral tuzundan birisi ile stabilize edilir (Referans1-2). Her ikisi de GS’ yi stabilize etmek (kararlı hale getirmek) için etkili olmasına rağmen, KCl’ nin stabilizitör olarak kullanımı daha yaygındır (Glukosamin potasyum sülfat). Bunun nedeni günlük yiyecek kültürümüzde NaCl’ nin (Sofra tuzu) yeterince zaten alınması, fakat KCl’ nin yeterli miktarda alınmamasıdır. Glukosamin (GS) tırnak, tendon (kasların kemiklere yapışmasını sağlayan yapılar), deri, göz, kemik ve ligament (Bağ; kemikleri ve başka organları birbirine rapteden bağ) oluşumunda önemli rol oynar. Glukosamin’ in eklemlerdeki en önemli fizyolojik fonksiyonu kıkırdak bileşiklerinin oluşumunu sağlamak, bunun yanında da kıkırdağa sülfür (kükürt) girişini sağlamaktır. Özet olarak kıkırdağın sadece oluşumunda değil beslenmesinde de önemli bir rol oynar. Son 10 yıldaki çalışmalar Glukosamin Sülfat’ ın osteoartrit (Artroz-Kireçlenme) semptomlarını azaltmada çok etkili olduğunu göstermiştir. Çalışmalarda glukosamin sülfat, ağrı ve iltihap gidermede standart ağrıkesiciler ve plasebolardan daha iyi sonuç vermiştir (Referans3-4-5-6-7-8-9-10-11-12).

Kondroitin Sülfat (Chondroitin Sodium Sulfate); glikosaminoglikon’ lar (GAG) denen molekül zincirlerinden oluşur. En önemli gıdasal kaynağı hayvansal kıkırdaktır (Sığır, inek gibi).Kondroitin sülfat (CS) kıkırdak, kemik ve tendonlar için en önemli maddelerden biridir. Uzun süreli klinik araştırmalarda kondroitin sülfatın osteoartrit (artroz-kireçlenme) vakalarında hastalık seyrini ve eklem ağrısını azalttığı ve eklemleri güçlendirdiği bulunmuştur. Çalışmalar göstermiştir ki, kondroitin sülfat kemik sağlığına katkıda bulunmaktadır. Çünkü kemiklerde bulunan GAG’ ların büyük çoğunluğu kondroitin sülfat’ tan oluşmaktadırlar (Referans13). Pek çok double-blind araştırma (Ne deneğin nede araştırıcının neyin tedavi edilmeye çalışıldığını bilmediği bir klinik araştırma tipi) (Referans14-15-16-17-18-19-20-21) kondroitin’ in osteoartrit’ in semptomlarını azaltıcı, ilerleyişini yavaşlatıcı veya tersine çevirici etkisinin olduğunu göstermiştir (Referans22). Kondroitin ve benzeri bileşikler kan damarlarının ve idrar kesesinin yapısında da mevcup olup, anormal kan ve idrar akışının önenmesine yardımcı olmaktadırlar. Kondroitin’ in kan damarlarındaki bir rolü de aşırı kan pıhtılaşmasının önlemesidir. Ek olarak kondroitin kan kolesterol seviyesini de düşürebilmektedir (Referans23). Yine araştırmalar bu maddenin damar sertliğinin ve kalp krizinin (Damar sertliği olan kişilerde) önlenmesine yardımcı olduğunu da göstermektedir (Referans24-25-26). Kondroitin sülfat, sülfür (kükürt) bakımından da zengindir ve bu da glukosamin ile ilgilidir. GAG’ lar vücudun oksalat’ ı (Oksalik asitin tuzu; böbrek taşları ile ilgili bir madde) nasıl işlemden geçireceği üzerine etkilidir. Geçmişinde böbrek taşları ile sorunu olan 40 kişi üzerine yapılan bir araştırmada günde 2 kere 30 mg GAG alımının üriner oksalat ifrazatını (salgısını) 15 gün içerisinde düşürdüğü görülmüştür (Referans27-28). Vücudun kendisi de kondroitin sülfat yaptığından dolayı, sağlıklı insanlarda eksikliği pek görülmez. Fakat osteoartrit’ ten ve artrit’ in diğer formlarından etkilenen kişilerde eklem kıkırdaklarında kondroitin sülfat miktarı düşebilmektedir. Kondroitin sülfat kıkırdakların su ve besinleri tutması ve diğer moleküllerin kıkırdağa doğru hareketinin (Kıkırdağa kan akışı olmadığı için önemli bir özellik) temel unsurudur.Dejeneratif eklem hastalığında (Osteoartrit-Artroz-Kireçlenme), kıkırdak aşındığı için kondroitin sülfat kaybı vardır.


Yapılan araştırmalar, glukosamin ve kondroitin sülfatın ayrı ayrı artrit (kireçlenme) semptomlarını azalttığını ortaya koymuştur. Buna göre glukosamin sülfat ağrıyı azaltırken, kondroitin sülfat hastalığın ilerlemesini yavaşlatmaktadır. Glukosamine sülfat GAG sentezini artırırken, kondroitin sülfat kıkırdağı bozan enzimleri engellemektedir. Bu iki kıkırdak koruyucu ajan (etkili madde), farklı etki mekanizmaları olduğu için birbirlerini tamamlamaktadırlar.

MSM: Eklemi çevreleyen bağların kuvvetlendirilmesi için kullanılan sülfür yapıda bir maddedir ağrı kesici özelliği bakımındanda fayda sağladığı bilinmektedir

64 yorum:

  1. Bende kemik ölümü var yani osteonekroz artık hic yuruyemecek durumdayken bu ilacı kullanmaya basladim ağrı sizi kalmadığı gibi mr sonuclarında iyileşme gozlemlendi bu şey hayat verdi yeniden bana daha ne söylemek gerek !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki hangi markayı kullandınız, lütfen yanıtlarmasınız.

      Sil
    2. aylin hanım geçmiş olsun tam olarak hangi ilacı kullanıdınız yazarmısınız

      Sil
    3. Adsız1/27/2018

      Glucosamine Chondroitin MSM - Solgar

      Sil
    4. aylin hanım geçmiş olsun rica etsem hangi markayı kullandınız yazsrmısınız tşk ederim

      Sil
  2. bu ilacı parkinson ve şeker hastalığı olanlar kullanabilirmi...
    i

    YanıtlaSil
  3. Adsız4/19/2013

    Bu ilaçtan çok gıda desteği olarak geçer spor camiasında baylar bayanlar yani alerjen tepkisi dışında kullanılmasında sakınca yoktur.Deniz kabuklularına alerjisi olanlarda alerjik reaksiyon gösterebilir

    YanıtlaSil
  4. Adsız7/18/2013

    TANSİYON YÜKSELİRMİ

    YanıtlaSil
  5. eczacı1/01/2014

    eklemler için farklı mineral kombinasyonları var sadece glukozamin önermem, çünkü eklemlerdeki birçok maddeden sadece biri, tek başına etkisi çok düşüktür zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bnde dizde boyunda kireçlenme tüm eklemlerde de var daha doğrusu, eklem ağrım şu günlerde ağlatıyor. Mide ağrım var, gastrit ülser var, tek başına olmayıp yanında kullanılacak diğer ürün nedir. Tavsiyeniz nedir. Teşekkürler

      Sil
    2. Kontroitin sülfat, mide ülseri ni tetikliyip ağrı yapar mı, mide bulantısı yazılmış sadece

      Sil
  6. Adsız1/28/2014

    doktorumun tavsiyesiyle kullanmaya başladım daha 3 gün oldu bakalım nasıl bir etki yapıcak,umarım iyi sonuç alırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne rahatsızlığınız vardı, hangi ürünü doktor tavsiye etti.

      Sil
  7. Adsız1/29/2014

    eczacıma güvendim bu ilactan aldım. ilk defa kullanışım oldu, inşallahh iyi geldir bende herkeze tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  8. Adsız2/15/2014

    bel fıtığı ile ilgili kullanmadığım bir bu kalmıştı bakıcaz

    YanıtlaSil
  9. Adsız2/17/2014

    de quervain(baş parmak tendon sıkışması) var bende , 3 aydır çekiyorum, bu ürün tendonlara iyi gelebilecek bir ürün mü yoksa sadece eklemlere mi iyi gelir ? , teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Adsız3/15/2014

    dktrum meniküsten ameliyat olmam rektiğini söyledi ben olmadım araştırdım bu bitkisel ilacıbuldum 2gündür kulanıyorum henüz etkisini görmedim zaman ne gösterecek bakıcaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız9/06/2014

      faydasi oldumu?

      Sil
    2. Faydasını görmeniz için ara vermeden en az altı ay kullanmanız gerekiyor. Selamlar..

      Sil
    3. Faydasını görmeniz için ara vermeden en az altı ay kullanmanız gerekiyor.. Selamlar.

      Sil
    4. Çene eklemi kikirdaginda bozulma var bu ona iyi gelir mi

      Sil
    5. Merhaba nasıl getirtebiliriz bu ilacı yardımcı olurmusunuz

      Sil
  11. Adsız9/06/2014

    yaklasik 1 aydir kullaniyorum. meniskus yirtigi var bende. 4.katta oturuyorum asansor yok. isimde fizik gucu ile calisiyorum. hissedilir derecede faydasini gordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız3/28/2015

      hangi markanın ürününü kullandınız acaba...

      Sil
  12. Ne kadar süreyle kullanılmalıdır? Bilen var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gnc li3/28/2015

      enaz 3 ay kullanmak lazım ama kullanmaya basladıktan 10 gun içerisinde hemen etkisi farkediliyor.

      Sil
    2. Adsız9/17/2015

      hastalık durumuna göre değişir.

      Sil
    3. Hangi markanın ürününü kullandınız. Geçmiş olsun. Bnde muzdaribim.çektirsende ağrım çok.

      Sil
  13. Spiral stenoza (belde dar kanal) faydası varmı

    YanıtlaSil
  14. Adsız9/17/2015

    34 yıllık eczacılık hayatımda bir çok hastalarımda gnc firması ürünlerinden daha iyi neticeler aldığımı belirtirim.fitoterapist eczacı ahmet idris ulutaş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gnc nin ürünleri artık üretilmiyor onun yeine ne tavsiye edersniz eklemler için

      Sil
  15. 10 gundur kullanıyorum banada iyi geldi inşallah herkese iyi gelir Ahmet ak

    YanıtlaSil
  16. Yeni aldım hayırlısı bakalım

    YanıtlaSil
  17. bende anneme aldım 3. gündür içiuor olumlu veya olumsus gelişmeleti paylaşacağım umarım iyi gelir '!bu arada fizleri için kullanıyor .Gül ç.

    YanıtlaSil
  18. Adsız3/21/2016

    menisküs yırtığım var 10 gündür..1 haftadır glucosamine içiyorum..belirgin faydasını gördüm henüz yürürken aksıyorum yine ama 3 ay düzenli kullanınca geçiyormuş ve inanıyorum bende..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi firmanin ilacini aldiniz lutfen yazarmisiniz

      Sil
    2. Solgar kullandım ben böyle bir sorunum vardı iki aydan sonra bu ürün sayesinde ameliyattan kurtuldum

      Sil
    3. Solgar ın
      glukozomin Hidro klorür olanını mi yoksa
      Glukozomin sülfat
      Olanını mi kullandiniz

      Sil
  19. Bende bir haftadir kullanmaya başladim dizimin agrisi biraz daha gecti üc ay kullanip tekrar kontrol olacagim. Cosakondrin aldim fiyati daha uygun gelmisti aldigim eczanede ama keske üç kutu almasaydim daha uygun fiyata baska yetlerdede varmis. Bu arada msm sac dokulmesi ve beyazlamasinada iyi geliyormus buda bonusu olur eğer fayda ederse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lutfen ilacin markasini yazarmisiniz

      Sil
  20. Arkadaslar yorumlari okudum benimde dizimde sorun war hangi marka ilaci almaliyim.lutfen aydinlatirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız7/23/2016

      Arkadaşım benim dizimde menisküsde 3 yırtık vardı.yürümek bi azaptı,sık sık kitleniyordu. Ameliyat olmaya karar vermişken bı gulukozamin ilaçı ile tanıştım.2 aydır kullanıyorum ve ilk 1 ayda ağrılarım iyice azaldı şimdi ise ağrı kalmadı çok rahat uzun yürüyüşler yapabiliyorum.2 ayda çok büyük faydasını gördüm.sadece çömeldiğimde az bi ağrı oluyor o da geçmeye bsşladı kullanmanızı tavsiye ederim.kullandığım ilacın adı baleri glukozamin kondroitin.

      Sil
    2. 4 yıl önce aynı sorun ve aynı sonuçla karşılaştım ve solgar ın bu ürünüyle karşılaştım iki buuk ay sonra bu ürün sayesinde ameliyattan kurtuldum

      Sil
    3. Glucosamine olanımı yoksa glucosamine msm olanı yoksa glucomine Chontration olanını mı kullandın.

      Sil
  21. Bende hem kendim için hemde babam için almayı düşünüyorum. Dizlerde çat çut sesler geliyor ve ağrı oluyor.
    Marka olarak SOLGAR markasını herkes söylüyor. Biraz pahalı diğer ürünlere göre ama bence sağlığın şakası olmaz. ABD malı ve gnc ye oranla daha doğal gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Golden Arizona veya GOLDEN Life nin ürünleri hem hesaplı hem etkili. Formülünde ek olarak zencefil (gingerrot) c vitamini ,Boşvermiş serrata (akgünluk) var.Ben eşime aldım kullandı. Şikayetleri geçti. Bu arada diz ağrıları için kullanırken yürüyüş egzersizler yapmak çok yararlı.

      Sil
  22. Gnc uretilmiyor.9 yildir triflex kullandim dizim icin ameliyattan kurtuldum.Simdi Solgara basladim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız4/13/2017

      NBL Glukozomin Kondroitin MSM

      Sil
  23. Farmasi markasını önerebilirim tamamen türk malı dogal ve helal sertifikalı bir üründür almak isteyenler ulassınlar yardımcı olurum

    YanıtlaSil
  24. Ben 20 seans fizik almistim meniskus yirtigi icin hic fark olmadi agri ayniydi ama anc ve bioter glucosamine chondroitin 25 gundur kullaniyorum agri nerdeyse sifirlafi ama yirtigi tamir edermi bilmiyorum 3 ay sonra mr cektirmeyi dusunuyorum. Fizik doktorum agrimi sordu bitkisrle basladim gecti dedim o kadar kisa surede agri gecirecek bisey icat edilmedi diye dalga gecti benimle 3 aya tamamlsmayi dusunuyorum bakalim sonucu gorucez

    YanıtlaSil
  25. Bende rahatsızım. Glucosamine, sanırım deniz ürünü karides ten yararlanılır, birde Brown hayat ağacı diğer adı. Hint ağacı, reçinası alınıyor, birde msm olanı var hangisini alcaz ya.

    YanıtlaSil
  26. Kullanıp ta mide ağrısı olan oldumu, olduysa hangi ürünü kullandığı oldu. Yardım edin... Acil bilgi edinip almam lazım.

    YanıtlaSil
  27. Arkadaslar bende ankilazon hastaligi var bu ilâç iyi gelirmi bilen varsa lütfen yazsin

    YanıtlaSil
  28. Annem için aldım bu ürünü bende eskisine nazaran biraz daha iyi basiyo ayağının üzerine 10 gün olucak kullanmaya başlayalı ama şu aralar aşırı derece tansiyon düşüyor ve baş dönmesi oluyor araştırma yaptım herhangi bir yan etkisi ile bi konu bulamadım yardimci olur musunuz bu ilaç bunu yapar mı?

    YanıtlaSil
  29. Adsız4/13/2017

    en ucuzu hard line markası

    YanıtlaSil
  30. Adsız5/23/2017

    Merhaba bende de menüsküs yırtığı var. NBL nin glukozamin kondritin karışımı gıda takviyesini 6 ay süre ile kullandım. Başlamadan önce merdiven çıkarken canım yanıyodu ayrıca dizimde takılma hissi oluyodu. 6 ay içinde bu şikayetlerimden eser kalmadı. Ben çok memnun kaldım.

    YanıtlaSil
  31. MNK Markasını öneririm hem kaliteli hem ucuz.Kutu içindeki etkin maddelerin mg bayağı iyi bana tavsiye eden arkadaş sütle birlikte almamı önerdi.

    YanıtlaSil
  32. Bu bir ilaç değildir arkadaslar takviye gıdadir ve uzun bir süre ara vermeden kullanmak gereliypr. Benim menüsküsüm yok vicüt kıkırdağim sivi üretmiyor osteoartrit oldugu icim bunu kullaniyorum. Yani kireçlenme. O yüzdem kisa vadede etkisini gördüm diyen arkadaslar biraz psikolojik oldugunu söylüyorum ama faydasi ileride cok olacaktir..

    YanıtlaSil
  33. forever freedom kullanıyorum kıkırdak aşınması var bende dizde şimdilik iyiii

    YanıtlaSil
  34. bende de 2.dereceden menisküs yırtığı var yürürken veya koşarken bir sıkıntı yaşamıyorum namaz kılarken ve çömelirken sol dizimin sol arka kısmı ağrıyor. Doktorum herkeste olabilecek bir yırtık olduğunu söyledi ve orzax'ın cosakondrin msm adlı ilacı kullanmamı söyledi. Kullanmaya başlayalı 1 ay oldu 1. kutuyu bitirdim şimdi ikinci kutuyu aldım. Şu anlık ağrımda hafif bir azalma var belki psikolojiktir bilemedim 3 ay kullanacağım bakalım iyileşecek mi göreceğiz.

    YanıtlaSil
  35. Dizimde kikirdak ucundan kopmus ortopedi doktoru onerdi 3 gundr kullanyrm 3 ay kullancm tekrar mr bakacaz düzelme gorulmezse ameliyat dedi doktor cokta zor bi ameliyatms

    YanıtlaSil
  36. annemde diz eklemlerinde kireçlenme ve sıvı bitmesi var buna iyi gelirmi acaba

    YanıtlaSil
  37. Benim hiç bir sorunum yok güçlü kemiklerin var yine de kullanmak istiyorum zararı kârı ne olur

    YanıtlaSil